lørdag den 23. april 2011

Grima og tekstil dialog

Majnummeret Af Grima, som er filteforeningens blad, er netop udkommet. Jeg er spændt på at høre reaktioner på og kommentarer til det portræt, som jeg har skrevet deri om Yvonne Habbe. For jeg synes, hun har mange rammende formuleringer, som vækker genkendelse og eftertanke. Det har været en dejlig oplevelse for mig, og Yvonne og jeg har haft de herligste mailudvekslinger, som jeg har sat stor pris på. Det var også en morsom opgave at oversætte fra svensk til dansk, for selv om det ikke bød på de større vanskeligheder, så var der formuleringer, som jeg måtte fundere noget over. Portrættet er ledsaget af Yvonnes egne billeder, som både - karakteristisk nok for Yvonne - er humoristiske og af høj kvalitet.

I samme blad er forøvrigt også min anmeldelse af Lisbeth Tolstrups "Tekstile udtryk - en introduktion".

Ingen kommentarer: