torsdag den 2. februar 2012

Udstilling i Hobro i maj 2012

Midt i maj skal jeg for 2. gang udstille i det røde pakhus i Hobro. Der er tale om en ren filteudstilling arrangeret af Valenki-gruppen. Temaet er NORDLYS - et tema, som jeg er meget begejstret for. Jeg har i min barndom set nordlys, men ærligt talt så er det temmelig mange år siden! Nu håber jeg, at når jeg tager til Grønland her i det nye år, vil være så heldig at se nordlys - årstiden er god nok. Det skulle være ret sikkert, at jeg også vil kunne se moskusokser, det vil være opfyldelsen af en drøm, jeg har haft i mange år. Jeg arbejder netop med moskusokseuld i forbindelse med udstillingen i Hobro.
For ikke så længe siden udkom bogen "Harald Molkte - Nordlysets maler". Den er skrevet af Peter Stauning på forlaget Epsilon. Molkte deltog i 4 polarekspeditioner, og han har malet utallige malerier af nordlys, som gengives i bogen.
Med hensyn til udstillingen vender jeg tilbage med mere konkrete oplysninger lidt senere.

Ingen kommentarer: