torsdag den 26. januar 2017

DET GLÆDER JEG MIG MEGET TIL ….

DET GLÆDER JEG MIG MEGET TIL ….

Da jeg var meget ung, så var en af de interessannte ting hos min svigermoder, at hun kunne gimpe. Jeg kendte kun ordet, men hun sad ganske stille der i sofaen og gimpede de fineste blonder, som ingen dengang anvendte.
Selve teknikken er ikke så vanskelig. Den kræver en gimpenål, som er en ganske enkel genstand - og så en hæklenål.

Fra den 28. Januar og frem til d. 11. februar kan du nu se arbejder, der er inspireret af de gimpede blonder, som man stadig kan finde nogle af. Jeg tror nu ikke, man skal forestille sig en gimpeudstilling, for det er tekstildesigneren og kunstneren Marianne Johnstad-Møller, som udstiller i boghandlen Cinnober. Måske husker du nogle af hendes gople-lamper, som var vildt inspirerende?
Under alle omstændigheder så er det næppe den gamle teknik, men kunstnerens inspiration fra samme, som, jeg håber, får de besøgende ud at flyve så at sige. Eller i det mindste at føle sig æterbåren!

Der er åbent fra 11-17,30 mandag - fredag.

Ingen kommentarer: